27 Kasım 2012 Salı

04 Aralık 2012 Grup Ödevi Kaynakça Araştırma ve İçindekileri

Ödev açıklaması
1-Her grup bilgilerini sisteme girecek ve birbirinden farklı olacaktır. Aynı haberi, dergiyi vb. yayınlayanların ödevleri geçersiz sayılır.
2-Ödev yorum kısmına eklenecektir.
3-Her grubun konularının yanında parantez içerisinde (??) sayılar verilmiştir. Bu sayılar alt araştırma problemindeki en az kaynakça sayısını vermektedir.Örneğin 1. Konu için istenen en az kaynakça sayısı 27'dir
4-Kaynakça formatı http://www.sosbe.anadolu.edu.tr/duyurular/tezyon1.pdf sf.32'ye göre verilecektir.
5-Akademik nitelikteki kaynakların taraması için tavsiyeler:
- Sivil havacılık alanında yapılmış akademik yayınların bir çoğu ingilizcedir. Bu yüzden kaynak taramalarını ingilizce yapmanızda fayda vardır.
- Kaynak taraması yaparken cümlenin tamamı yerine anahtar kelime giriniz.
     Örneğin Sosyal ağların ve mobil teknolojilerinin yer hizmetleri işletmelerine etkisi üzerine araştırma. Yerine taramanızı "facebook airline" veya twitter aviation" gibi kelimelerle yapmanız durumunda daha fazla kaynağa ulaşabilirsiniz.

http://kybele.anadolu.edu.tr/ sorgu ekranından üniversitemize ait kaynaklara ulaşabilirsiniz. (Üniversite dışından üniversite web sistemine bağlanarak veri tabanındaki kaynaklardan yararlanmak için http://www.kdm.anadolu.edu.tr/P/index.html adresinden bilgi edinebilirsiniz.)

http://www.sciencedirect.com/ adersinden akademik nitelikli makalelere ulaşabilirsiniz.

http://books.google.com/ adresinden google tabanında kayıtlı kitapların içerisinden konunuzla ilgili sayfaları bulabilirsiniz.

10 yorum:

  1. Grup Adı: "Compass"
    İÇİNDEKİLER
    Sayfa
    Önsöz……………………………………………………………………….vi
    1.Giriş……………………………………………………………………….1
    2.Havaalanı Şehri (Airport City) Kavramı……………………2
    3.Havaalanları ve Şehir Bağlantısı İçin Alternatif Ulaşım Türleri………3
    3.1.Özel Oto……………………………………………………………4
    3.2.Belediye Otobüsü…..……………………………………………
    3.3.Havaş…………………………………………………………………
    3.4.Taksi………………………………………………………………….
    3.5.Şirket Aracı ……………………………………………………….
    4.Alternatif Ulaşım Türleri İle İlgili Örnekler………………..9
    4.1.Bridge Name for Londonderry Marines
    4.2.Airport Access Road Opens Early,Focus Turns to Pettengill
    4.3.Banks of Cohas bridged,Airport Access Road ahead of schedule
    4.4.Kahului Airport Access Road Aims To Adress Traffic Into 2035
    5.Avrupanın En İşlek İlk 20 Havaalanının Bulunduğu Şehirlerdeki Diğer Havaalanları
    5.1.Şehirler,Şehirlerdeki Havaalanları Ve Yıllık Kullanım Oranları
    5.2.Birden Fazla Havaalanına Sahip Şehirlerdeki Havaalanları Arasındaki Mesafeler
    5.3.Yolcu Bagaj Kargo Bağlantıları

    YanıtlaSil
  2. Grup Adı: "Compass"
    KAYNAKÇA
    1)Stevens,N.(2006).City Airports to Airport Cities.Queensland Planner, 46(1),37
    2)Wijnen,A.A.; Walker,W.E ve Baker,D.(2008).Policy Analysis of an Airport Metropolis.127-130
    3)Walker,A ve Baker,D.(2010).A planning support system for airport city development.Proceedings of the 14th Air Transport Research Society Conference,6-9 Temmuz 2010,Porto,Portekiz.
    4)Parasaki, V. ve Abacoumkin,C.(2002).Access mode choice for relocated airports: the new Athens International Airport. Journal of Air Transport Management, 8, 89-9
    5)Ayhan,İ ve Çubukçu,M. İZMİR ADNAN MENDERES Havaalanına Yapılan İç Hatlar Amaçlı Yolculukların Türel(Ulaşım Aracı) Seçimini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi.
    6)Pels,E.;Nijkamp,P. ve Rietveld,P.(2003). Access to and competition between airports: a case study for the San Francisco Bay area. Transportation Research Part A: Policy and Practice,37(1),71-83.
    7) http://www.londonderrynh.net/2012/10/bridge-name-for-londonderry-marines/56811 (Erişim Tarihi: 03.12.2012)
    8) http://www.londonderrynh.net/2011/11/airport-access-road-opens-early-focus-turns-to-pettengill/44517 (Erişim Tarihi: 03.12.2012)
    9) http://www.londonderrynh.net/2009/05/banks-of-cohas-bridged-airport-access-road-ahead-of-schedual/9477 (Erişim Tarihi: 03.12.2012)
    10) http://mauinow.com/2012/04/10/kahului-airport-access-road-aims-to-address-traffic-into-2035/ (Erişim Tarihi: 03.12.2012)





    YanıtlaSil
  3. Grup Adı: “Business CLASS”

    İçindekiler
    Önsöz

    1.GİRİŞ
    2.Havayolu Taşımacılığında Maliyetler
    2.1.Havayolu Taşımacılığı
    2.2.Maliyet
    2.3.Doğrudan(Direct) Maliyetler
    2.3.1.Doğrudan değişken maliyetler
    2.3.1.1.Personel gelirleri
    2.3.1.2.Dış kaynaklı bakım harcamaları
    2.3.1.3.Yakıt harcamaları
    2.3.1.4.Havaalanı giderleri
    2.3.2.Doğrudan Değişmeyen Maliyetler
    2.3.2.1.Uçak sigortaları
    2.3.2.2.Uçak kiralama
    2.3.2.3.Uçak amortisman giderleri
    2.4.Dolaylı(Indirect) Maliyetler
    3.Havayolu Taşımacılığında Önlenemez Gecikmelerin Maliyetleri
    3.1.Önlenemez Gecikmeler
    3.1.1.Doğal felaketler
    3.1.2.Kazalar
    3.1.3.Terör olayları
    3.1.4.Grev
    Sonuç…
    Ekler…………
    Kaynakça……

    ---------------------------------------------------------------

    YanıtlaSil
  4. Grup Adı: "Business CLASS"

    Kaynakça

    Anonymous.(2006). Airline soars with new e-learning environment. Alexandria: American Society for Training and Development

    Anonymous.(2010). Aircraft accident rate second-lowest in history. Cleveland: Penton Business Media,Inc. and Penton Media Inc.

    Betancor,O. and Nombela, G.(2001). European Airlines’ marginal costs. Las Palmas: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

    Bowen,J.(2002). Network change, deregulation, and access in the global airline industry. Oshkosh: Clark University

    Bisignani,G.(2006). Airlines. Arlington: Washingtonpost.Newsweek Interactive

    Brenner,A.;Day,B. and Ness, I. (2009). The encyclopedia of strikes in American history. New York: M.E. Sharpe, Inc.

    Chipello,C.(1998). Air Canada is hit by strike of pilots union. New York: Dow Jones & Company Inc.

    Cunningham,J.(2006). Is aircraft maintenance being hit by costs?. London: Sage Publications, INC.

    Daraban,I.(2007). Low cost carrier entry, incumbent responses and spatial competition in the United States airline industry. Florida: The Florida State University Press.

    De Luna,J.(2010). Feature: Pricing after an aircraft accident. London: Euromoney Trading Limited

    Doganis,R.(2006).The Airline Business. Oxford: Routledge Taylor&Francis Group

    Gavazza, A.(2011). Leasing and Secondary Markets: Theory and evidence from commercial aircraft. Chicago: The University of Chicago Press

    Holloway,S.(2008). Straight and Level: Practical airline economics. Hampshire: Ashgate Publishing Limited

    Janic,M.(2007). The sustainability of air transportation. Hampshire: Ashgate Publishing Limited

    Kaps,R.(1997). Air transport labor relations. Carbondale: SIU Press

    Lee, D. (2007). Advances in airline economics. Bingley : Emerald Group Publishing Limited

    Öncü,M.; Çömlekçi,İ. ve Coşkun E.(2010). A research on financial strategies applied by the airline companies

    Rapajic,J.(2009). Beyond airline disruptions. Farnham: Ashgate Publishing Limited

    Shaw,S.(2007). Airline marketing and management. Hampshire: Ashgate Publishing Limited

    Tanyaş,M. ve Hazır,K.(2011). Lojistik temel kavramlar (Lojistiğe Giriş) Tarsus: Arzu Ofset Matbaacılık

    The five airline company annual reports such as Delta Air Lines, Emirates, Lufthansa, Turkish Airlines and United Airlines.

    Trevett,J.(1999). Aircraft operating cost definitins. Coggeshall: Euromoney Trading Limited

    Tsai,W.(2004). Operating costs and capacity in the airline industry.

    U.S. Congress Office of Technolog Assesment.(1984). Airport system development. Washington.

    Vasigh,B.;Fleming K. and Mackay, L.(2010). Foundations of Airline Finance: Methodology and Practice. Farnham: Ashgate Publishing Limited

    Wu,C.(2010). Airline operations and delay management. Farnham: Ashgate Publishing Limited

    ------------------------------------------------

    YanıtlaSil
  5. Grup Adı : Feriha

    Önsöz
    1.Giriş
    2.Ulaştırma nedir?
    2.1 Ulaştırma çeşitleri
    2.1.1 Ulaştırma birimleri arasındaki ilişkiler
    2.2. Ulaştırma Planları
    2.2.1 Amerika'da ulaştırma ana planları
    2.2.2 Avrupa'da ulaştırma ana planları
    3. Hava taşımacılığı
    3.1 Hava taşımacılık planları
    3.2 Hava taşımacılık planında kullanılan araçlar
    3.3 Hava taşımacılık planı araçlarını kullanan ülkeler
    4. Kaynakça
    5. Ekler

    YanıtlaSil
  6. Kaynakça

    1.National Plan for Integrated Airport Systems (NPIAS)—1993–1997 , US DOT, Washington, DC: Federal Aviation Administration, April 1995
    2.National Plan of Integrated Airports System (NPIAS) 2009–2013 , : Federal Aviation
    Administration/Department of Transportation, Washington, DC, September 30, 2008
    3.http://ebooks.narotama.ac.id/files/Airport%20Engineering-Planning,%20Design,%20and%20Development%20of%2021st%20Century%20Airports%20(4th%20Edition)/Chapter%204%20Airport%20System%20Planning.pdf
    4.http://www.princeton.edu/~ota/disk3/1984/8403/840301.PDF
    5.http://www.westgov.org/wieb/radioact/doi/07-16-07NTPprelim.pdf
    6.http://www.regjeringen.no/Upload/SD/Vedlegg/NTP/Binder1ntp_engNY.pdf
    7.http://wales.gov.uk/topics/transport/publications/ntp/?lang=en
    8.http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2183256
    9.http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-25255-6_90?no-access=true
    10.http://128.173.204.63/courses/nextor_sc08/faa_seminar_intro_pdf.pdf
    10.http://www.slideshare.net/siddharthatripathi/introduction-to-airline-information-system

    YanıtlaSil
  7. GRUP : HAVACIVA
    İÇİNDEKİLER
    Önsöz
    1. Giriş
    2. Havaalanı Terminal Binaları İçerisinde Yolucu Akışı Kavramı
    3. Havaalanı Terminal Binaları İçerisinde Yolucu Akışının Önemi
    4. Havaalanında Yolcu Akışının İzlenmesi Ve Ölçülmesi İçin Kullanılan Teknolojiler
    4.1. Kamera Donanımları
    4.2. İnsan Tanıma Sistemleri
    4.3. Axiomatic
    4.4. Simülasyon Sistemleri
    4.5. Havaalanı Kuyruk Yönetimi
    5. Havalimanındaki Farklı Yolcu Davranışları
    6. Havaalanında Yolucu Akışının Kolaylaştırılması İçin Kullanılan Teknolojileri
    6.1. Check-In
    6.1.1. Self Check-In
    6.1.2. Online Check-In
    6.1.3. Barkod Check-In
    6.1.4. Hızlı Check-In
    6.2. Elektronik Bilboardlar
    6.3. Levhalar
    6.4. Anonslar
    KAYNAKÇA
    EKLER

    YanıtlaSil
  8. KAYNAKÇA

    1)İnternational Conference on Transportation Engineering, 2009:
    Proceedings of the Second International Conference, July 25-27, 2009, Southwest Jiaotong University, Chengdu, China, 1. Cilt , 3237

    2)ACRP - Resource Manual for Airport In-Terminal Concessions,231

    3) Operations Management - Pearson South Africa - Mike Pycraft,228

    4) Innovation for Sustainable Aviation in a Global Environment:
    Proceedings of the Sixth European Aeronautics Days - D. Knörzer, Joachim Szodruch,272

    5) The Modern Airport Terminal:
    New Approaches to Airport Architecture - Brian Edwards , 99-108

    6)ACRP REPORT25 - Airport Passenger Terminal Planning And Design, 171-232

    7) Protecting Airline Passengers in the Age of Terrorism - Paul Seidenstat ,186-187

    8) Airport Passenger Screening:
    Background and Issues for Congress - Bart Elias , 1-5

    9) The Airport Business - Rigas Doganis , 137-144

    10) Airport Engineering:
    Planning, Design and Development of 21st Century Airports - Norman J. Ashford, Saleh Mumayiz, Paul H. Wright, 426-427

    11) 1-Gavine, A. Passenger Terminal, “Comments” Eylül,2005, s.3, 2- Boggus Roddy, Airport International, “They are among us” Sept,2005, ,15

    12) AIRPORT WORLD/JUNE-JULY 2008, 46-47

    13) Aviation and Tourism:
    Implications for Leisure Travel - Anne Graham, Andreas Papatheodorou, Peter Forsyth, 210-223

    14) Aeronomics and Law:
    Fixing AnomaliesRuwantissa Abeyratne,122-123

    15) Proceedings of the 6th International Conference on Axiomatic Design - Mary Kathryn Thompson (Ed.) , 95-101

    16) Air Transport in the 21st Century: Key Strategic Developments
    John Frankie O'Connell, George Williams,364-365

    17) http://www.airport-int.com/suppliers/tav-it-airport-information-management.html

    18) http://abclocal.go.com/kgo/story?section=news/local&id=6151281

    19) http://dva.com.tr/?page_id=54

    20)http://www.airport-suppliers.com/supplier/Axiomatic_Technology_Ltd/press_release/Passenger_Flow_Analysis_Passenger_Counting_Systems_Passenger_Terminal_Counting/

    21)http://ec.europa.eu/research/transport/projects/items/optag_en.htm

    22) http://www.airport-suppliers.com/supplier/Human_Recognition_Systems/

    23) http://www.airport-int.com/suppliers/gnostice-information-technologies-private-limited.html

    24) http://www.airport-int.com/suppliers/net-display-systems-bv.html

    25) http://www.airport-int.com/suppliers/airport-information-systems-limited.html

    26) http://www.airport-int.com/suppliers/eyevis.html

    27) http://www.budgettravel.com/blog/tsa-tests-passenger-behavior-at-boston-airport,11932/

    28)http://www.tavit.aero/tr-TR/Pages/fids.aspx

    29) http://www.tavit.aero/tr-TR/Pages/RMS.aspx

    YanıtlaSil
  9. Grup Adı : MSI
    İçindekiler
    Önsöz
    1.Giriş
    2. Kayıp Bagaj, Hasarlı Bagaj ve Geciken Bagaj Nedir?
    3.Bagaj Akışını Bozan Sebepler
    4.Bagaj Sorunlarının Sonuçları
    4.1. Düşen Müşteri Memnuniyeti
    4.2. Havayolu İşletmelerine Ekstra Maliyetler
    5.Bagaj Alım ve İzleme Teknolojileri
    5.1. Barkod Sistemi
    5.2. RFId Sistemi
    5.3. WorldTracer Sistemi
    5.4. Diğer Sistemler
    6. Sistem Kullanımının Faydaları
    7.Uluslararası Organizasyonların Bu Sistemlere Yaklaşımları
    8.Sonuç
    Kaynakça

    YanıtlaSil
  10. Grup Adı : MSİ
    Kaynakça

    Kayıp bagaj, hasarlı veya geciken bagaj (mishandled lost, delayed or damaged baggage) nedir tanımlayınız(3)

    Zachary D. L. (2012). Mishandled Baggage Service Recovery: Winning the Satisfaction Game. Undergraduate Thesis. The Ohio State University.

    Jones, O. (1995). Damaged or Destroyed: The Warsaw Rules Relating to Baggage. Travel L.J.

    Rose, M. E. and McAllister, B. E.(1989-1990). Effect of Post-Deregulation Court Decisions on Air Carriers Liability for Lost, Delayed or Damaged Baggage. J. Air L. & Com. ,653.

    Bagajlar neden kaybolur, hasarlanır veya gecikir(3)

    Scherer, K. R. and Grazia, C. (1997). Lost Luggage: A Field Study of Emotion-Antecedent Appraisal. Motivation and Emotion, 21,3.

    Scherer, K. R. and Grazia, C. (2000). Criteria for Emotion Recognition From Verbal and Nonverbal Expression: Studying Baggage Loss in the Airport. Personalıty And Socıal Psychology Bulletın, 327-339.

    Pickering, A. (2004). Bag Track Benefıts: Why Should Passengers Rısk Losıng Theır Baggage When Solutıons Exıst That Can Prevent Such Mıshaps Whıle Benefıtıng Aırports And Aırlınes?. Passenger Terminal World, 62-64.

    Kayıp bagajların havacılık sistemine ve müşteriye verdiği zararlar nelerdir(5)

    Ottjes, J. A., Rijsenbrij, J. C., Koelemeijer, E. B. C. and Snick, B. M. (2004). New Concepts in Baggage Operations for Narrow Body Airplanes: A Simulation Study. Proceedings of the Industrial Simulation Conference 2004 (ISC2004), 366-370.

    Green, P. (2004). Crıtıcal Mass: An Aırport's Baggage Handlıng System May Not Be The Most Glamorous Part Of The Facılıty, But It Is Certaınly One Of The Most Important. Passenger Terminal World. 58-59.

    Rijsenbrij, J. C. and Ottjes, J. A. (2007). New Developments in Airport Baggage Handling Systems. Transportatiton Planning and Technology, 30, 4, 417-430.

    Jaroenpuntaruk, J. and Miller, F. G. (1995) A stochastic computer simulation of an airport baggage facility. Journal of Quality in Maintenance Engineering, 1, 2, 60 - 68.

    Franks, M. R. (2007). Airline Liability for Loss, Damage or Delay of Passenger Baggage. Fordham Journal of Corporate and Financial Law , 12.

    Kayıp bagaj önlemek için havaalanlarında kullanılan teknolojiler nelerdir (7)

    Zhang, T.; Ouyang, Y.; He, Y. (2008). Traceable Air Baggage Handling System Based on RFID Tags in the Airport. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 3 (1), 106-115.

    Bite, K., (2008). Minimizing the baggage loss at airports. Transportation Engineering, 36 (2), 29-32.

    Viswanadham Fellow, N.; Prakasam, A.; Gaonkar, R. (2006). Decision Support System For Exception Management In Rfid Enabled Airline Baggage Handling Process. Automation Science and Engineering, 2006. IEEE Uluslar arası Konferansı’nda sunulan bildiri, Şangay.

    Wyld, D.; Jones, M.; Totten, J. (2005). Where is my suitcase? RFID and airline customer service", Marketing Intelligence & Planning, 23 (4), 382-394.

    Bite, K., (2010). Improving on Passenger and Baggage Processes at Airports with RFID. Improving on Passenger and Baggage Processes at Airports with RFID. "Sustainable Radio Frequency Identification Solutions" (Ed: C. Turcu). ISBN: 978-953-7619-74-9, Bölüm 8.

    http://www.airport-technology.com/contractors/baggage/asi (Erişim Tarihi: 04.12.2012)

    http://www.lyngsoesystems.com/airport/baggage_reconciliation.asp (Erişim Tarihi: 04.12.2012)

    http://www.ibm.com/smarterplanet/us/en/transportation_systems/nextsteps/solution/Z157259M56657R24.html (Erişim Tarihi: 04.12.2012)

    YanıtlaSil