Grup ödevi:
1-Atatürk Havalimanını olumsuz etkileyen hava durumları ve sonuçları ile ilgili en az iki farklı haber, dergi vb. yazısı özeti (En fazla 4.096 karakter)
2-Atatürk Havalimanında yaşanan diğer gecikmeler ile ilgili en az iki farklı haber, dergi, vb. yazısı özeti (En fazla 4.096 karakter ).
3-Havaminanlarında sıkışıklık (congestion), aksaklık (disruption), gecikme (delay) önlenmesine yönelik iki akademik makalenin özet çevrisini ve kaynakçasını sisteme giriniz.
Ödev açıklaması
1-Her grup bilgilerini sisteme girecek ve birbirinden farklı olacaktır. Aynı haberi, dergiyi vb. yayınlayanların ödevleri geçersiz sayılır.
2-Ödev yorum kısmına eklenecektir.
3-Kullanılan kaynakların kaynakçası verilmelidir.
4-Akademik nitelikteki kaynakların taraması için tavsiyeler:
- Sivil havacılık alanında yapılmış akademik yayınların bir çoğu
ingilizcedir. Bu yüzden kaynak taramalarını ingilizce yapmanızda fayda
vardır.
- Kaynak taraması yaparken cümlenin tamamı yerine anahtar kelime giriniz.
Örneğin Sosyal ağların ve mobil teknolojilerinin yer hizmetleri
işletmelerine etkisi üzerine araştırma. Yerine taramanızı "facebook
airline" veya twitter aviation" gibi kelimelerle yapmanız durumunda daha
fazla kaynağa ulaşabilirsiniz.
http://kybele.anadolu.edu.tr/
sorgu ekranından üniversitemize ait kaynaklara ulaşabilirsiniz.
(Üniversite dışından üniversite web sistemine bağlanarak veri
tabanındaki kaynaklardan yararlanmak için http://www.kdm.anadolu.edu.tr/P/index.html adresinden bilgi edinebilirsiniz.)
http://www.sciencedirect.com/ adersinden akademik nitelikli makalelere ulaşabilirsiniz.
http://books.google.com/ adresinden google tabanında kayıtlı kitapların içerisinden konunuzla ilgili sayfaları bulabilirsiniz.
Örnek:
http://books.google.com/books?id=NpZbEihL0ZgC&pg=PA138&dq=facebook+airline&hl=tr&ei=pmGMTbDHDM_tsgbt0cSFCg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CDEQ6AEwAA#v=onepage&q=facebook%20airline&f=false
skip to main |
skip to sidebar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Farklı Bakış
“Adaletsizliği önlemeye gücümüzün yetmediği zamanlar olabilir, ama adaletsizliğe itiraz etmekten aciz olduğumuz bir zaman asla olmamalıdır.”
"Yapabilenler yaparlar, yapamayanlar öğretirler, öğretemeyenler yönetirler ..." George Bernard Shaw
Tanıdıklardan biri, yazdığı romanın müsveddelerini Neyzen Tevfik'e göstererek fikrini sorar. Neyzen beğenmediğini ifade edince,
Adam: İyi ama, der. Siz hiç roman yazmadınız ki!
Neyzen Tevfik şu cevabı verir: Ben yumurtanın tazesini bayatını iyi anlarım. Ama bu güne kadar hiç yumurtlamadım.
"Hiç hata yapmamış bir insan yeni bir şey denememiş demektir."Albert Einstein
"Bir şeye duydunuz diye inanmayın,
atalarınız inanmış diye inanmayın,
ben söyledim diye inanmayın,
doğru bulduğunuz şeylere inanın."Budha
"Bizi güçlü yapan yediklerimiz değil, hazmettiklerimizdir.
Bizi zengin yapan kazandıklarımız değil, muhafaza ettiklerimizdir.
Bizi bilgili yapan okuduklarımız değil, kafamıza yerleştirdiklerimizdir." Francis Bacon
"Yapabilenler yaparlar, yapamayanlar öğretirler, öğretemeyenler yönetirler ..." George Bernard Shaw
Tanıdıklardan biri, yazdığı romanın müsveddelerini Neyzen Tevfik'e göstererek fikrini sorar. Neyzen beğenmediğini ifade edince,
Adam: İyi ama, der. Siz hiç roman yazmadınız ki!
Neyzen Tevfik şu cevabı verir: Ben yumurtanın tazesini bayatını iyi anlarım. Ama bu güne kadar hiç yumurtlamadım.
"Hiç hata yapmamış bir insan yeni bir şey denememiş demektir."Albert Einstein
"Bir şeye duydunuz diye inanmayın,
atalarınız inanmış diye inanmayın,
ben söyledim diye inanmayın,
doğru bulduğunuz şeylere inanın."Budha
"Bizi güçlü yapan yediklerimiz değil, hazmettiklerimizdir.
Bizi zengin yapan kazandıklarımız değil, muhafaza ettiklerimizdir.
Bizi bilgili yapan okuduklarımız değil, kafamıza yerleştirdiklerimizdir." Francis Bacon
Arşiv
Blogger tarafından desteklenmektedir.
GRUP ADI : HAVA CIVA
YanıtlaSilMadde-1:
1-Lodos var seferler iptal
İSTANBUL Atatürk Havalimanı'nda lodos nedeniyle yaşanan uçaklardaki gecikme kabusu, bugün de devam etti.
16.04.2012 14:44
Son dönemde daha çok lodos kaynaklı rötarların eksik olmadığı Atatürk Havalimanı'nda en çok THY, mağdur oldu. Piste uçabilmek için sıraya giren uçakların meydana getirdiği kuyruklarının lodos havalarda gittikçe uzaması sonucu, bugün de çok sayıda sefer iptal edildi.
Çünkü lodoslu havalarda bir uçak kalkış yapmadan, bir başka uçağın inişine izin verilmiyor ya da bir uçak iniş yapmadan diğer uçağın kalkışına izin verilmiyor. Lodos olduğunda aynı anda iniş ve kalkışın yapılamadığı ve yine lodos yüzünden tek pistin kullanılabildiği Atatürk Havalimanı'nda bu yüzden gecikmeler yaşanıyor.
BİRÇOK SEFER İPTAL OLDU
THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu bir süre önce verdiği demeçte 2010 yılında uçaklarının havada attığı fazla tur nedeniyle şirketin 100 milyon dolar kaybettiğini belirtmişti. Atatürk Havalimanı'na inişte ve kalkışta lodos nedeniyle yaşanan yoğunluktan dolayı THY'nin uçuş planlarının alt üst olması sonucu şirketin bugün de birçok seferinin iptaline yol açtı. THY'nin uçuş planlarının alt üst olmasından dolayı bazı seferlere uçak tahsisi yapamaması nedeniyle yolcular, diğer seferlere kaydırıldı.
THY'nin dış hatlarda bugün yapacağı Sofya, Moskova, Ercan, Belgrad, Nice, Cenova ve iç hatlarda Kayseri, Adana, Gaziantep, Nevşehir, Antalya, İzmir, Konya, Dalaman, Malatya, Samsun, Ankara'ya bazı seferler karşılıklı olarak iptal edildi.
Rötarlardan dolayı uçuş planlarının etkilenmesinin bu haftada devam edeceği ve bazı noktalara olan seferlerin iptal edileceği öğrenildi.
Murat ÇAKIR -İSTANBUL DHA
Kaynak:http://www.dha.com.tr/haberdetay.asp?tarih=19.11.2012&Newsid=299774&Categoryid=2
---------------------------
2-Yağmur hava ulaşımını etkiledi
İstanbul’da etkili olan yoğun yağış Atatürk Havalimanı'na inmesi planlanan çok sayıda uçak diğer havalimanlarında yönlendirildi.
Enver ALAS - İSTANBUL(DHA)
12.08.2012 16:33
İstanbul hava sahasında etkili olan CB (kümülonimbus) olarak adlandırılan, kötü hava koşullarına ve yıldırımlara neden olan elektrikli bulutlar Atatürk Havalimanı’nda hava ulaşımını olumsuz etkiledi. Atatürk Havalimanı’na inmesi planlanan Türk Hava Yolları’nın Roma-İstanbul, Nunberg-İstanbul, Berlin-İstanbul, Antalya-İstanbul, Onur Air’e ait Samsun-İstanbul, Atlasjet havayolları’na ait İzmir-İstanbul seferlerini yapan yolcu uçakları Sabiha Gökçen Havalimanı’na yönlendirilirken, Onur Air’in Antalya-İstanbul seferini yapan yolcu uçağı ise İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na yönlendirildi. Bu arada hızı 40 knot’a kadar ulaşan rüzgar nedeniyle Atatürk Havalimanı’na iniş için alçalan 4 yolcu uçağı da pistti pas geçmek zorunda kaldı. CB bulutları ve yoğun yağış nedeniyle Atatürk Havalimanı’nda iniş ve kalkışlar bir süre durdu.
Kaynak:http://www.dha.com.tr/haberdetay.asp?tarih=19.11.2012&Newsid=350616&Categoryid=2
---------------------------------------------
Madde 2:
YanıtlaSil1-Gecikmeler nedeniyle uçaklar kalkamayınca Atatürk Havalimanı’nda park yeri sıkıntısı meydana geldi.
TÜRK HAVA YOLLARI’NIN kullandığı network sisteminde yurt dışı kaynaklı meydana gelen arıza nedeniyle seferlerde gecikmeler yaşandı. Gecikmeler nedeniyle uçaklar kalkamayınca Atatürk Havalimanı’nda park yeri sıkıntısı meydana geldi.
THY’nin kullandığı network sistemlerinde saat 10.00 sıralarında yurt dışı kaynaklı bir arıza meydana geldi. Sistemde meydana gelen arıza nedeniyle uçakların kalkış yapabilmeleri için gerekli bütün işlemler manuel (elle) yapılınca işlemler zamanında gerçekleştirilemedi. Arıza nedeniyle THY’nin Atatürk Havalimanı’ndan gerçekleştireceği iç ve dış hat seferlerinde 1 ila 2 saat arası gecikmeler meydana geldi. Gecikmeden dolayı yolcular havalimanında THY uçakları ise Atatürk Havalimanı apronunda beklemek zorunda kaldı. Atatürk Havalimanı’nda park yeri sıkıntı ortaya çıktı. Devlet Hava Meydanları İşletmesi yetkilileri 17-35 pistine çıkış yapılan B4 ve B5 numaralı taksi yollarını trafiğe kapattı. Bu alanlar uçak park yeri olarak kullanılacak. THY yetkilileri, arızanın en kısa sürede giderileceğini söylediler.
ARIZA GİDERİLDİ
TÜRK Hava Yolları’nın uçuş plan sistemi (Flywize)’nde meydana gelen network arızasının giderildiği öğrenildi. Türk Hava Yolları yetkililerinden alınan bilgiye göre, arızanın giderilmesiyle uçuşların ilerleyen saatlerde normale döneceği öğrenildi. Sabah saatlerinde THY’nin kullandığı uçuş plan sisteminde network arızası meydana gelmişti. Arıza sebebiyle THY’nin iç ve dış hat seferlerinde uzun süreli gecikmeler meydana gelmişti. Gecikmelerden dolayı Türk Hava Yolları’na ait yolcu uçakları apronda kalırken, Devlet Hava Meydanları İşletmesi ( DHMİ) yetkilileri 17-35 pistine çıkış yapılan B5 ve B4 taksi yollarını trafiğe kapatarak park yeri olarak uçakların kullanıma açılmıştı.
GECİKMELERİN YAŞANDIĞI İÇ VE DIŞ HAT SEFERLERİ
Uçuş plan sisteminde meydana gelen network arızası nedeniyle Türk Hava Yolları’nın Atatürk Havalimanı’ndan yapmayı planladığı iç ve dış hat seferlerine gecikmeler meydana geldi. Gecikmelerin yaşandığı dış hat seferleri; Atina, Selanik , Tiflis ,St Petersburg ,Madrid, Helsinki, Barselona, Oslo, Londra (2 saat), Amsterdam, Brüksel, Hannover , Cenevre, Akra, Kopenhang, Köln, Nürnberg, Milano, Münih, Bologna, Roma
Kaynak: http://www.dha.com.tr/thy-ucaklari-apronda-kaldi_380133.html
27.10.2012 15:06
İbrahim YILDIZ/İSTANBUL, (DHA)
-------------------------------------
2-THY yolcuları otele alındı
Türk Hava Yolları’nda dün sabah saat 10.00 sıralarında uçuş plan sistemi (Flywize)’nde meydana gelen network arızasından dolayı uçak seferleri gecikmeli olarak yapıldı. Uçakları uzun süreli gecikme yapan yaklaşık 2 bin yolcu Türk Hava Yolları tarafından geceyi geçirmeleri için otellere yerleştirildi. Otel işlemlerinin yapılması sırasında THY Otel desk ofisinin önünde uzun kuyruklar oluştu.
Network sisteminde yaşanan sorun dün saat 17.00’ye kadar sürünce uçaklar kalkamadı. Bu nedenle Atatürk Havalimanı’nda park yeri sıkıntısı meydana geldi.
Uçuşlarda 17.20 itibariyle iki saati aşan gecikmeler yaşanırken, seferlerin normal seyrine dönmesi ise saat 20.00’yi buldu.
THY UÇAKLARI YERDE KALDI
Gecikmeden dolayı yolcular havalimanında THY uçakları ise Atatürk Havalimanı apronunda beklemek zorunda kaldı. Seferlerini yapamayan 2 bine yakın yolcu ise THY tarafından İstanbul'da çeşitli otellere yerleştirildi. Bu sırada otel işlemlerinin yapıldığı banko önünde uzun kuyruklar oluştu.
Seferler şu an itibariyle normale dönmüş durumda. Dün geceyi otellerde konaklayarak geçiren yolcuların uçuşlarının da bugün içerisinde gerçekleştirilmesi planlanıyor.
Kaynak:
Hüseyin ASLIYÜCE – DHA
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21795497.asp
28 Ekim 2012
Grup Adı : “Business CLASS”
YanıtlaSilÇalışma 1-
Başlık: “Lodos Hava Trafiğini Olumsuz Yönde Etkiliyor”
Tarih : 06.11.2012
Kaynak: İstanbul Haber Ajansı- Ulasim Online Dergi Portalı
Bağlantı: http://www.ulasimonline.com/HAVA-YOLLARI/44342/lodos-hava-trafigini-olumsuz-yonde-etkiliyor-.html
“Haberde, her yıl olduğu gibi özellikle Mayıs-Temmuz döneminde mevsim değişiklikleri ile etkili olan lodosun, AHL üzerindeki hava trafiğini olumsuz yönde etkilediğine vurgu yapılmaktadır. Haberin yayınlandığını günün öncesinde AHL’de yaşanan bir olay örnek gösteriliyor. Gece 11.00’dan itibaren etkisini artıran lodos yüzünden uçakların pist başında kuyruk oluşturduğunu ve kalkış sırası bekleyen uçakların sayısının zaman zaman 13’e çıktığı görülmüştür. Olumsuz etki sadece bununla sınırlı kalmamış aynı zamanda uçakların birçoğu körükte ve aprondaki park yerlerinde beklemek zorunda kalmıştır.Yerdeki şiddeti zaman zaman 30 knot’ın üzerine çıkan rüzgâr iniş-kalkış yönlerini de değiştirmiştir. Tehlike sınırı olan 25 knot’ın üzerinde esen lodostan en az seviyede etkilenmek için Sefaköy-Florya istikametindeki 1-7 numaralı pistten kalkış izni verilmiştir. İnişler ise Ataköy-Florya istikametine doğru uzanan 2-3 numaralı piste yönlendirilmiştir. Havadaki şiddeti 60-70 knot’ı bulan lodos nedeniyle AHL Kule görevlileri son yaklaşmada olan uçaklara gerekli uyarıları yapmıştır.Haberde ayrıca, DHMİ’nin daha önce kazandığı tecrübeler sayesinde duruma hazırlıklı yakalandığına vurgu yapılmaktadır.Terminalde uçağa binmek için bekleyen yolculara da
‘Atatürk Havalimanı'ndaki olumsuz hava şartları ve şiddetli rüzgâr yüzünden yolcularımız uçak içerisinde bir süre bekletilmektedir. Gecikmelerden dolayı tüm yolcularımızdan özür dileriz’
şeklindeki anonslarla yolcular bilgilendirilmiştir.”
------------------------------------------------------------
Başlık: “Atatürk Havalimanı’nda Karla Mücadele”
Tarih: 30.01.2012
Kaynak: Doğan Haber Ajansı- Murat ÇAKIR
Bağlantı: http://www.dha.com.tr/ataturk-havalimaninda-karla-mucadale_265049.html
“Havacılığı etkileyen bir diğer önemli hava olayı olan yoğun kar yağışının olumsuz etkileri bu haberimizde karşımıza çıkıyor. Haberin yayınlandığı tarihte etkili olan kar yağışı, Atatürk Havalimanı’ndan gerçekleştirilen birçok uçuşun iptaline ve gecikmelerine sebebiyet vermiştir. Bu olayın etkilerini en aza indirgemek için DHMİ ekipleri uzun saatler çalışmıştır. Haberde İstanbul Atatürk Havalimanı DHMİ Müdürü Celal Özuğur’un bu olaya yönelik kendi demecine yer verilmiştir. Özuğur’un belirttiğine göre, DHMİ ekipleri 17 adet karla mücadele aracı ve yardımcı araçlarla apron ve pistte kar küreme ve temizleme çalışmalarını gerçekleştirmiştir. Pistleri temizledikten sonra frenleme araçları ile ekipler durmaksızın pistin frenleme ölçümlerini yapmışlardır. Kar yağışı, THY’nin gerek iç gerekse dış hatlardaki uçuşlarında gecikme ve iptallere neden olmuştur. Bu durumun gazeteciler tarafından Özuğur’a hatırlatılması üzerine, uçakların de-icing durumuyla ilgili bilgi alınmıştır. De-icing’in sadece uçaklara değil piste de uygulandığı görülmüştür.”
Grup Adı: “Business CLASS”
YanıtlaSilÇalışma 2-
Başlık: “Alo Kule! Orada kimse var mı?”
Tarih: 14.04.2012
Kaynak: Ünsal EREKE – Gazete Habertürk
Bağlantı: http://ekonomi.haberturk.com/airport/haber/733927-alo-kule-orada-kimse-var-mi
“Atatürk Havalimanı sadece çeşitli hava olaylarından olumsuz yönde etkilenmiyor. İnsan faktörü de bu sektörde gecikmelere hatta uçuş iptallerine sebebiyet verebiliyor. Habere göre, yaz aylarının başlamasıyla AHL’de artan trafik yoğunluğunun uçuşlarda rötarlara sebebiyet verirken, havalimanındaki ‘güvensiz iş yoğunluğu’ ve ‘tazminat kesintilerinden’ şikâyetçi olan kule, saha ve yaklaşma kontrolörleri iş yavaşlatma eylemini gerçekleştirmiştir. Meydanın, pist ve eleman olarak gerekli koşulları sağlamadığını ifade eden kontrolörler uzun zamandır birçok uçuşta risk aldıklarını ifade etmişlerdir. AHL’de günlük olarak iniş ve kalkış dahil 1200’ü bulan uçuş yoğunluğu olduğundan Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) havaalanında çalışan personel sayısının, mevcut olan işe göre oldukça az olduğunu savunmaktadır. Hatta sendika yaptığı açıklamaya göre bu durum, ‘daha fazla uçağı indirme’ konusunda kule çalışanlarının üzerinde baskı oluşturduğunu ve bu durumdan dolayı iş yavaşlatma eylemini gerçekleştirdiklerini söylemişlerdir. Ayrıca bu konuyla ilgili olarak, Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı (Eurocontrol) tarafından DHMİ’ye dağıtılması amaçlı verilen tazminatların çalışanlara 21 aydan uzun bir sürede eksik olarak ödenmesi bu iş yavaşlatma eyleminin bir başka nedenini oluşturmaktadır.”
---------------------------------------------------------------
Başlık: “THY’de grev krizi!”
Tarih: 29.05.2012
Kaynak: Vatan Gazetesi(Gazete Vatan) - Ekonomi Sayfası Birimi
Bağlantı: http://haber.gazetevatan.com/thyde-grev-krizi/453876/2/Haber
“Havacılık sektörü 2012 yılında çeşitli grev ve/veya iş bırakma eylemlerine tanık olmuştur. Gerek Lufthansa kabin ekibi çalışanlarının Frankfurt Havalimanı’nda maaş artışı talebiyle yaptıkları iş yavaşlatma eylemleri gerekse Türk Havayolları kabin ekibi çalışanlarının 2012 Mayıs ayı sonunda gerçekleştirdikleri grev birçok iç ve dış hat yolcusunu olumsuz yönde etkilemiştir. Habere, ‘Avrupa’nın en hızlı büyüyen ve en iyi havayolu şirketi seçilen Türk Hava Yolları, bu kez yerde türbülansa girdi’ ifadesiyle başlanılıyor. İstanbul Milletvekili Metin Külünk’ün TBMM Başkanlığı’na sunduğu havacılık sektöründe grev ve lokavtın yasaklanmasını öngören kanun teklifi nedeniyle haberde THY çalışanlarının gerçekleştirdikleri greve yer verilmiştir. Hava-İş’in öncülüğünde THY’nin kabin memurları ve teknik elemanlarının katılımıyla iş yavaşlatma eylemi yapılmıştır. Bu olay nedeniyle, THY’nin Atatürk Havalimanı’ndan yapılacak olan 128 seferi iptal olmuştur. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, THY’de yaşanan bu gelişmeden dolayı uçuşları iptal edilen yolcuların mağduriyetini gidermek için önlemler aldıklarını ifade etmişlerdir. Bu sefer iptallerinden etkilenen THY’nin iç ve dış hat yolcuları İstanbul’daki çeşitli otellere yerleştirilmiştir. Bu olayın neticesinde Türk Hava Yolları, Sky Airlines’dan ekibiyle birlikte iki uçak kiralamıştır.”
Grup Adı : “COMPASS”
YanıtlaSilMADDE 1
1)Hava trafiğine elektrikli bulut engeli
İstanbul'da etkili olan yoğun yağış ve 'CB' olarak adlandırılan elektrikli bulutlar nedeniyle Atatürk Havalimanı'na inmesi planlanan 4 uçak Sabiha Gökçen Havalimanı'na yönlendirildi.
İstanbul hava sahasında etkili olan 'CB' (kümülonimbus) olarak adlandırılan, kötü hava koşullarına ve yıldırımlara neden olan elektrik yüklü bulutlar Atatürk Havalimanı'na inecek uçakları olumsuz etkiledi. Şiddetli Atatürk Havalimanı’na inmesi planlanan Türk Hava Yolları’nın Ankara-İstanbul, Medine-İstanbul, Düsseldolf-İstanbul ve Zürih-İstanbul seferlerini yapan yolcu uçakları CB bulutları ve yoğun yağış nedeniyle Sabiha Gökçen Havalimanı’na iniş yapmak zorunda kaldı. Bu arada Atatürk Havalimanı’nda havalimanı personeli bilet bagaj işlemi yaptıran yolculara olumsuz hava şartları nedeniyle yaşanan rötarlar ile ilgili bilgi veriyor.
TARİH: 28 Mayıs 2012
KAYNAK:Milliyet.com.tr » Gündem» Haber
2) Uçak seferlerine kar engeli
İstanbul’da etkili olan yoğun kar yağışı ve tipi nedeniyle, Atatürk Havalimanı'ndan yapılması gereken birçok uçak seferi iptal edildi. İç ve dış hatlarda karşılıklı olarak 181 seferini iptal eden Türk Havayolları, çoğunluğunu yabancıların oluşturduğu yüzlerce yolcuyu otellere yerleştirmenin telaşına düştü. THY yetkilileri, iptallerin genelde işletme nedenlerinden, gecikmelerin de daha çok pistlerde yapılan temizleme ve uçaklara buzlanmaya karşı uygulanan de-icing denilen alkolle yıkamadan kaynaklandığını söylediler.
Atatürk Havalimanı’ndaki üç pistin de 24 saat süreyle açık olduğunu vurgulayan Özuğur, “Pistlerimizde oluşan kar ve buzun temizlenmesi için onar dakikalık kapatmalar yapıp iki kar mücadele aracıyla gereken çalışmayı yapıyoruz. Gecikmeler daha çok şirketlerin kalkışta uçaklarına de icing adı verilen uygulama nedeniyle oluşan kuyruktan kaynaklanıyor. İptaller ise ya karşı meydandaki kötü hava şartlarından, ya da havayolu şirketlerinin işletme nedenlerinden meydana geliyor” dedi.
Pistlerdeki frenleme değerlerinde herhangi bir sıkıntının olmadığına dikkat çeken Özuğur, yoğun kar yağışı yüzünden zaman zaman görüş mesafesinin 800 metrenin altına düştüğünü, ancak pistlerden birinin Cat III kategorisinde olduğu için bu durumun bir sıkıntı oluşturmadığını sözlerine ekledi.
TARİH:30 Ocak 2012
KAYNAK: http://ataturkhavalimani.gov.tr/havacilik-haberleri/ucak-seferlerine-kar-engeli.htmldi
ya MADDE 2:
Sil1)Atatürk Havalimanında yangın çıktı
Atatürk Havalimanı’ndaki kargo bölümünde yangın çıktı. İtfaiye ekipleri yangına müdahale ediyor. Atatürk Havalimanı C Terminali kargo bölümünde çıkan ve yoğun duman oluşturan yangını söndürme çalışmalarına başlandı. HAVAŞ Kargo'da saat 15.30 sıralarında henüz belirlenemeyen bir nedenle yangın başladı. Kısa sürede büyüyen ve yoğun duman oluşturan yangın, daha sonra Sistem Lojistik ve Çelebi Kargo'ya da sıçradı.
Bunun üzerine olay yerine çok sayıda itfaiye ve sağlık ekibi sevk edildi. Bazı görgü tanıklarına göre yangın elektrik kontağından kaynaklandı. Yangının devam ettiği bölgedeki doğalgaz ve likitgaz şebekeleri kesildi. Bölgedeki görgü tanıkları kimyasal bir madde nedeniyle yangının büyüdüğünü ve sıcağın etkisiyle yoğunlaştığını bildirdi. Yine bazı görgü tanıkları bazı patlamaların meydana geldiğini belirtti. Yangının geniş bir alanda sürmesi ve yakındaki uçakları tehdit etmesi üzerine İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nce orman yangınlarını söndürmek amacıyla kiralanan uçaklara da havadan müdahale etmeleri talimatı verildi. Bunun üzerine alandan kalkış yapan uçaklar, kargo bölümündeki yangına havadan su boşaltmaya başladı.
Bu arada, kargo bölümündeki yangın nedeniyle iniş izni isteyen uçaklara olumsuz yanıt verilmeye başlandı. Yolcu bölümlerindeki bekleyiş ise sürüyor. Uçuşları ertelenen yolcuların paniğe kapılmadan beklediği bildirildi
KAYNAK:http://www.forum.turksnl.net
TARİH:24 mayıs 2006
2)Elektrik kesintisi acil iniş yaptırdı
New York – İstanbul seferini yapan, Boeing 767 tipi uçak, havalandıktan sonra elektriği kesilince, Kanada’nın Stephenville Havalimanı’na acil iniş yaptı.Edinilen bilgiye göre Delta Havayolları’nın DL-72 seferiyle, saat 05:20′de New York JFK. Havalimanı’ndan 193 yolcu 10 mürettebatla havalanan uçağın, havalandıktan üç buçuk saat sonra kabin içindeki ışıkları kesildi.
Bunun üzerine uçağın pilotu, yolculara 10 dakika sonra acil inişe geçeceği anonsunu yaptı. Daha sonra uçak Kanada’nın Stephenville Havalimanı’na acil iniş yaptı.
Stephenville Havalimanı’nda Delta havayollarının New York’ tan tahsis ettiği uçakla 9 buçuk saat gecikme ile yolcular İstanbul Atatürk Havalimanı’nda gelebildi. Yolcu E.T ise olayı şöyle anlattı:
“Havalandıktan 3-4 saat sonra uçağın içindeki ışıklar söndü. Bir motorunda durduğunu hissettim. Jeneratörde çalışmıyor denildi. Uçağın içinden anons yaparak, 10 dakika sonra acil inişe geçeceğimiz söylendi. Koltuklarınızı dik duruma getirin denildi. Yolcuların sesi aniden kesildi. Uçağın içinde panik havası yaşandı düşüyor muyuz diye? 35 dakika sonra Kanada’nın Stephenville Havalimanı’na indik. 10’ar kişilik gruplarla bizi tuvalete götürdüler, uçakta ikramda verdiler. New York’tan yeni kabin ekibi ve pilotlar geldi. 9 buçuk saatlik rötarla İstanbul’a ulaştık. Kötü bir uçuştu.”
KAYNAK:http://www.ucusrotasi.com/elektrik-kesintisi-acil-inis-yaptirdi/
TARİH:19 Ağustos 2012
Grup Adı: “Business CLASS”
YanıtlaSilÇalışma 3- Makale 1
Makale Başlığı : “Airport Congestion Management: Prices or Quantities ?”
Yazar: Jan BRUECKNER (Professor of Economics- University of California)
Yayınlanan Yıl: 2009
Bağlantı: http://www.uctc.net/access/35/access35_Airport_Congestion_Management.pdf
Havalimanlarında meydana gelen gecikmeler ve bunun sonucunda oluşan sıkışıklıklar (congestion) Avrupa'yı bir salgın hastalık misali sarmıştır. Makalede, "Bu sıkışıklıklar ve bunun sonucu olarak gecikmeler için neler yapılabilir?" sorusu için cevap arayışına girilmiştir. Makale bizlere birtakım çözüm önerileri getirmiştir. İlk düşünülen ve ortaya atılan çözüm, havalimanı altyapısına önem vermektir. Bu konu birçok problemi ekarte etmede yardımcı olurken, birtakım dezavantajları da beraberinde getirmektedir. Yeni pistler yapım aşamasından dolayı zaman yönünden ve maliyet yönünden ülke ekonomisine yük olmaktadır. İkinci olarak hava trafik kontrol işlemindeki teknolojik gelişmelerin hava trafiğini rahatlatacağı öngörülüyor ve bu sayede kötü hava şartlarından da olumsuz yönde etkilenmenin önüne geçileceği savunulmaktadır. Üçüncü olarak ise, talep yönetimi önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Havaalanı slot sınırlamaları ve sıkışıklık ücreti almak, talep yönetiminin kullanacağı araçlara örnek olarak gösterilebilir.
Öğrenildiğine göre, mevcut uygulanan prosedüre göre havaalanına iniş ücretleri günün saatine göre değil uçağın ağırlığına göre hesaplanmaktadır. Fakat bunun aksine, günün hava trafiğin yoğun saatlerinde daha fazla ücret talep edilirse havayolu şirketleri planlarını daha az ücret ödeyecekleri saatlere, yani sıkışıklığın olmadığı saatlere göre ayarlamaya özen göstereceklerdir. Böylece havalimanlarındaki sıkışıklık(congestion) ve gecikme (delay) daha az hale gelecektir. Bu sistem şu anda Amerika Birleşik Devletleri'nin dört büyük ölçekli havalimanında uygulanmaktadır. Ayrıca ABD'de uygulanmaya çalışılan bir sisteme göre, slot ücretleri hava taşıyıcılarına açık artırma (bkz. FAA Airport Slot Auctions) ile belirlenmiştir. Fakat bu açık artırma sonucunda kazanan hava taşıyıcılardan halen kullanmakta oldukları alanlardaki slot ücretleri talep edilince itiraz edilmiş ve bu sistemden vazgeçildiği deklare edilmiştir.
Sonuç olarak, havaalanlarındaki sıkışıklık ve gecikmelerin bir sebebi kötü hava şartları olsa da diğer önemli sebeplerden biri planlamadır. İşletmeciler alanları daha iyi yönetirlerse bu sıkışıklık ve gecikmeler büyük oranda düşecektir.
--------------------------------------------------------------
Grup Adı: “Business CLASS”
YanıtlaSilÇalışma 3- Makale 2
Başlık: “A Model of Long Delays at Busy Airports”
Yazar: Alan CARLIN & Rolla Edward PARK
Yayınlanan Tarih: Ocak 1970
Bağlantı: http://www.bath.ac.uk/e-journals/jtep/pdf/Volume_1V_No_1_37-52.pdf
Makalede, araştırmacılar tarafından yaşanılan ve öngörülen tıkanıklıkların sistemin spesifik kısımlarına etkisi üzerinde durulmuştur. Sıkışıklık probleminin uçakların piste yaklaşma halini ve pist kullanımının olumsuz etkileri sorgulanmış, aynı zamanda sıkışıklık sebebiyle meydana gelebilecek problemlerin havalimanı sisteminin alt kısmı olan yer hizmetlerine etkisine dair birçok çalışmaya yer verilmiştir. Bu çalışmada yoğun havalimanlarında yaşanan uzun gecikmelere dair bir model/taslak hazırlanmıştır. En önemli amaç, gecikmeleri azaltmak açısından bakılacak olursa faydaları değerlendirmeye yardımcı olacak bir araç sağlamaktır. Çalışmada, model olarak ABD'nin New York şehrinde yer alan John F. Kennedy Uluslararası Havalimanı örnek alınmıştır.
Çalışmanın birinci kısmında üzerinde çalışılan modele ait bir teorik formül hazırlanmıştır. İkinci kısımda, tecrübeye dayalı olarak JFK'ya gelişlerde ihtiyaç duyulan bir model geliştirilmiştir. Üçüncü kısımda, kullanılacak olan modele yönelik başlıklandırılmış/özetlenmiş bir prosedüre yer verilmiştir. Son olarak dördüncü kısımda araştırılmış çalışmalara dayalı olarak hava trafiğinde olan gecikmelere yönelik sonuçlar özetlenmiştir.
Çalışmanın her bir bölümünde çeşitli grafiklerle birtakım durumları açıklama çabası içine girilmiştir. “A Simple Theoretical Model” adını verilen bir taslak dahilinde küçük seviyeli ortalama gecikmelere önleyici çözümler üretilmiştir. Linkte verilen grafikte(Figure 1) sadece hava durumlarından dolayı olan gecikmeler göz önünde bulundurularak bir grafik çıkarılmıştır :
http://2.bp.blogspot.com/-w5nju5_klAM/UK1nsUIRLSI/AAAAAAAAAlo/o24QOKD-wd8/s1600/grafik.jpg
Aşağıdaki linkte verilen grafiğe göre ise “Long Delay” adı verilen hava şartlarından olumsuz etkilenilen zamanlar dahil yoğun hava trafiğinden oluşan gecikmelere kadar birçok etmen göz önünde bulundurularak şöyle bir grafik ortaya çıkarılmıştır :
http://2.bp.blogspot.com/-pAhyJscyWG4/UK1nt0nXRFI/AAAAAAAAAlw/RxtrS4IlcT0/s1600/grafik2.jpg
Makalede, yapılan bir araştırmaya göre O’Hare Havalimanı'nda saat 16.00- 16.59 arasında genellikle 15 dakikalık rötarlara ulaşılmıştır. Genel olarak kabul edileninse 02.00-07.00 arası zaman diliminde ise sıfıra yakın bir gecikmeyle karşılaşılmış olmasıdır. 1970 yılındaki koşullar göz önünde bulundurulduğunda tarifeli havayolu taşıyıcılarıyla yapılan seferlerde JFK’da gelişlerde 1.74 milyon dakika gecikme yaşanmıştır. Bu rakam genel havacılık uçuşlarında 0.14 milyon dakikaya tekabül etmiştir. Bu gecikmelerin bir dakikası havayolu şirketlerine $8,5, genel havacılık faaliyetlerinde bulunan şirketlere ise $1 zarar getirmiştir. Tüm bu hesaplamalara göre o yıl Kennedy Havalimanı’ndaki gecikmeler toplam 25 milyon dolar zararı beraberinde getirmiştir.
Sonuç olarak, üzerinde durulan “Long Delay” modeliyle birlikte “schedule evaluating” denilen uçuş programlarında yapılan ayarlamalar gecikmeleri önleyici bir faktör olarak göze çarpmaktadır. Ayrıca JFK’ya ve diğer havalimanlarına yapılan genel havacılık uçuşları hakkında bir politika izlenip, bu uçuşları tarifeli uçuşlardan ayıracak bir sistem geliştirilirse gecikmeleri azaltmada önemli bir yol kat edilmesi mümkün olacaktır.
-----------------------------------------------
Grup Adı : “Compass”
YanıtlaSilMadde: 3 Makale: 1
Başlık: Airport Needs Assesment for Istanbul
Yazan: Mehmet Erham İmamoğlu
Yayınlanma Tarihi: 19.01.2010
Orijinal Metin: ssates@anadolu.edu.tr adresine gönderildi
Makalede Sabiha Gökçen ve Atatürk havalimanının kapasiteleri tespit edilip önümüzdeki 15 yıl içinde doğacak ihtiyaçlara göre kıyaslanıp yeterlilikleri hesaplanmış ve doğabilecek yetersizlikler için çözümler sunulmuştur. Bu kapsamdaki hesaplamaların sonucunda havalimanı kapasitesini belirleyen en önemli kapasitenin pist kapasitesi olduğu belirlenmiştir.
Bu çalışmaya göre 2024 yılında uçak hareketliliğinin 500,000 ile 800,000 arasında yolcu trafiğinin ise 60-65 milyon arasında olması beklenmekte.2024 yılı tahminleri hesaplanırken nüfus artışı, gayri safi yurtiçi hasıla ve uçak sayısının içinde bulunduğu 3lü istatiksel regresyon sistemi kullanılmıştır.
Bütün bu hesaplamalar sonucunda 2024 yılında İstanbul’daki havalimanlarının kapasitesinin yetersiz kalacağı ve 3.havalimanı açılması gerekliliği ortaya konulmuştur. Ve bu havalimanı için en uygun yerin Silivri olduğu öne sürülmüştür. Ayrıca uçaklardaki gelişmeler dikkate alınarak ek bir yolcu kapasitesinin de göz önünde bulundurulması gerektiği savunulmuştur. Böylece 500-800 yolcu kapasiteli uçaklar için de daha fazla yer açılması amaçlanmıştır. Çalışmada sadece ticari yolcu taşımacılığına yönelinmiş kargo için herhangi bir çalışma yapılmamıştır.
Makale: 2
YanıtlaSilBaşlık: Internalizing Airport Congestion
Yazan: Gustavo Nombela, Ginés de Rus, Ofelia Betancor
Yayınlanma Tarihi: Aralık 2004
Orijinal Metin: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0957178704000633
Makale havalimanlarındaki sıkışıklıkların sebepleriyle başlıyor. Havalimanları ne kadar iyi planlanmış bir sisteme oturtulmuş olsa da kötü hava şartları gibi planlanamayan durumların gecikmelere sebep olduğu belirtiliyor. Bunun yanında havalimanlarındaki sıkışıkların birçoğunun da havalimanı yönetiminin ya da havayolu şirketlerinin dikkatsiz planlamalarından kaynaklandığı belirtiliyor. Şirketlerin yolculardan doğabilecek herhangi bir olumsuz olayı göz önünde bulundurmadan havalimanı kapasitesine çok yakın bir kapasiteyle çalıştıkları vurgulanıyor. Tek bir gecikmenin birikerek ilerlediği ve bütün uçuşları etkilediği belirtilerek bu sorunlara çözüm aranıyor.
Makalede bu gecikmelerin önlenmesine yönelik çözüm önerisi olarak tıkanıklık ücreti alınması öne sürülüyor. Gecikmeden doğan maliyetlerin içselleştirilmesi gerektiği savunuluyor. Gecikmeyi yaratan işletme, şirket veya yolcuların tıkanıklık ücreti ödemesi gerektiği vurgulanıyor. Bazı havalimanlarında gecikmenin nereden kaynaklandığını bulabilmek için sistemler kurulduğunu belirten yazarlar bu sayede tıkanıklık ücretlendirmesinin daha kolay uygulanabileceğini öne sürüyor. Ve günün erken saatlerinde yaşanan sıkışıklıklar için geç saatlerde yaşananlardan daha fazla ücret alınması gerektiğini belirtiyor.
Grup Adı: MSİ
YanıtlaSilMadde 1
1)
Atatürk Hava Limanı'nda ulaşım durdu
İstanbul'da etkili olan yoğun sis nedeniyle Atatürk Havalimanı'nda görüş mesafesi 150 metrenin altına düştü.
Atatürk Havalimanı'na dış ve iç hatlarda gece saat 02.30'dan bu yana uçak inişi gerçekleştirilemiyor.
Yetkililer, görüş mesafesinin 150 metrenin altına düşmesi nedeniyle 2. kategoriye geçildiğini kaydetti. Yetkililer, 30'un üzerinde iç ve dış hat seferinin İzmir, Ankara, Antalya, Adana ve Samsun'daki havalimanlarına yönlendirildiğini ifade etti.
THY'nin İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan yapılması gereken TK 410 Antalya, TK 260 Kayseri ve TK 316 İzmir seferleri de yoğun sis nedeniyle iptal edildi. Ayrıca, iç ve dış hatlardan yapılması gereken uçak seferlerinde de uzun süreli rötarlar meydana geldi.
Atatürk Havalimanı'na uçak inişi gerçekleşememesi nedeniyle iç ve dış hatlardaki bütün uçak körüklerinin boş kalması dikkat çekti.
Bu arada, Sabiha Gökçen Havalimanı'na iniş yapması gereken 12 uçak, görüş mesafesinin açık olduğu saatlerde Atatürk Havalimanı'na indi.
Tarih : 21 Kasım 2009
Kaynak :http://www.habervaktim.com/haber/ataturk_hava_limaninda_ulasim_durdu-94983.html
-----------------------------------------------------------
Şiddetli rüzgâr AHL'de pist kapattırdı
İstanbul Atatürk Havalimanı'nda hava muhalefeti nedeniyle bir pist iniş ve kalkışlara kapatıldı.
IMF toplantıları için İstanbul'a gelen özel uçakların meydana getirdiği yoğunluk nedeni ile bazı uçaklar dakikalarca havada tur attı.
İstanbul'da, akşam saatlerinde etkisini arttırarak sürdüren şiddetli rüzgar nedeniyle bir pist iniş ve kalkışlara kapatıldı. Atatürk Havalimanı'nın sahip olduğu üç pistten biri olan 06-24 numaralı kısa pisti, akşam saatlerinde şiddetli rüzgar nedeniyle uçuş trafiğine kapatıldı. Rüzgarın uçakların iniş ve kalkışlarında tehlike meydana getireceği düşüncesiyle pistin kapatılmasından sonra mevcut iki pist ihtiyaçları karşılayamaz hale geldi. Hava trafik yoğunluğunun artması nedeniyle uçaklar iniş için sıraya girdi.
Uçaklar, 20 dakika ve üzeri İstanbul semalarında tur atarak sıranın kendilerine gelmesini bekledi. Yoğunluk nedeniyle başka meydanlardan kalkıp İstanbul Atatürk Havalimanı'na inecek olan uçaklar da, hava trafiği nedeniyle bulundukları meydanlardan zamanında kalkış yapamadı.
Yaşanan yoğunluk nedeniyle Atatürk Havalimanı'na inmesi gereken THY'nin Kişinev İstanbul uçağı Sabiha Gökçen'e, Suudi Arabistan Havayolları'nın Medine İstanbul uçağı da yakıt kritiğine girmemek için Ankara Esenboğa Havalimanı'na iniş yaptı. Başka meydanlara inen uçaklarda seyahat eden yolcular, bağlantılı uçuşlarını kaçırdı. Bazı yolcular da yaşanan servis sorununa tepki gösterdi.
Tarih: 03 Ekim 2009 Saat: 13.26
Kaynak: http://www.ulastirmahaber.com/721_Siddetli-ruzg%C3%A2r%C2%A0AHL-de-pist-kapattirdi.html
Grup Adı: MSİ
YanıtlaSilMadde 2
1 )Kuşsavar timleri teyakkuzda!
İstanbul Atatürk Havalimanı'nda dün leylek sürüleri nedeniyle kısa süreliğine hava trafiği aksarken uçakların iniş ve kalkışı sırasında kuşların tehlikeye neden olmaması için kuşlarla mücadele timleri 24 saat boyunca çalışıyor. Kuşlarla mücadele Devlet Hava Meydanları İşletmesi(DHMİ) görevlileri tarafından siren çalınarak, tüfekle havaya atış yapılarak ve sesle korkutulup kaçırılması şeklinde sürdürülüyor. Kuş sürüleri uçakların motor burun ve kokpit camına çarpıyor. Amerika da kuşların verdiği zarar yılda 300 milyon doları buluyor.
Bir martının çarpması pilotun ölümüne neden olmuştu
Kuşlar, uçakların iniş ve kalkış sırasında çoğunlukla tehlikeye yol açıyor. Motorda büyük hasara neden olan kuş girmesi nedeniyle herhangi bir yangın riskine karşılık pilot kuş giren motoru iptal etmek zorunda kalıyor. Yaklaşık 6 kilogramlık bir kuşun saatte 300 kilometre ile giden uçağa çarpma etkisi 550 kilogramlık kuvvete eşdeğer olduğu uzmanlar tarafından belirtiliyor. Kuşlar nedeniyle ilk kaza 1912 yılında Long Beach açıklarında meydana gelmişti. Wright EX tipi uçağa bir martının çarpması pilotun ölümüne neden olmuştu.
Bazı havalimanlarında özel eğitimli yırtıcı kuşlar besleniyor
Veriler doğrultusunda uçaklara kuş çarpması olaylarına çoğunlukla 0-200 metre yüksekliklerde rastlanıyor. Ancak çok yüksek irtifalarda uçan göçmen kuşlar da uçaklara zarar verebiliyor. En çok uçaklara çarpan kuş türlerinin başında martı ve kargalar geliyor. Değer havalimanlarında özel cihazlar konularak kuşları kaçırtmak için yırtıcı kuş sesi çıkartılıyor ve ışıklar yakılıyor. Bazı havalimanlarında ise özel eğitimli yırtıcı kuşlar besleniyor.
Kaynak: http://www.haberturk.com/gundem/haber/771560-kussavar-timleri-teyakkuzda
Tarih : 28 Ağustos 2012 Salı, 09:41:14
-----------------------------------------------------------
2 ) AHL’de yazılım arızası rötara neden oldu
İstanbul Atatürk Havalimanı'nda uçuş planlarının girildiği sistemdeki yazılımda arıza meydana gelince, uçuşlarda gecikmeler yaşandı. AHL’de yazılım arızası rötarlara neden olduİstanbul Atatürk Havalimanı'nda uçuş planlarının girildiği sistemdeki yazılımda arıza meydana gelince, uçuşlarda gecikmeler yaşandı.Dün uçuş planlarının girildiği bilgi sistemlerinde bir yazılım arızası meydana geldi. Yaklaşık 20 dakika süren arıza nedeniyle uçuşların bilgileri manuel olarak girilmek zorunda kaldı. Yaşanan arıza, uçuşlarda kısa süreliğine gecikmelere yol açtı. Kalkış yapacak uçaklar kısa süreliğine bekledi. Teknisyenlerin uzun uğraşları sonrası arıza giderilince uçuş trafiği normale döndü. Uçaklar kalkış için körüklerinden ayrılarak pist başına gitti.
Tarih : 03 Mayıs 2011 / Saat:10.30
Kaynak :http://www.ulasimonline.com/news_detail.php?id=27404
Grup Adı: MSI
SilMakale 1
Solving airside airport congestion: Why peak runway pricing is not working
Joshua L. Schank
Bu makale neden hiçbir zaman yüksek pist fiyatlamasının etkin bir şekilde yapılamadığını ele almıştır. Örneklem olan 3 havaalanının sonuçlarına göre bazı kurumsal bariyerler yüksek fiyatlama uygulamalarını engellemektedir. Buna bağlı olarak oluşan- aslında kaçınılmaz- sıkışıklıklara ve olumsuzluklara karşı yolculara alternatif seyahat seçenekleri getirilmelidir. Makalede incelenen 3 havaalanı: Boston Logan Havaalanı, New York Havaalanı ve London Havaalanı’dır.
Hava araçlarının ağırlık sınırlarına göre yapılan kabul görmüş fiyatlandırmaları değiştirmeye yönelik çalışmalar mahkemelerde sonuçlanmıştır, farklı zaman dilimlerindeki fiyatlandırma esnekliği ve yetisi otoriteler ve kontrol merkezleri tarafından engellenmektedir. Bu 3 havaalanındaki uygulamalar, zorluklar ve yüksek pist fiyatlama yönteminin neden etkin bir şekilde yapılamadığı örneklerle ve analizlerle açıklanmıştır. Ayrıca yolcuların başka alternatifleri olmadığı için olası hukuki dava durumlarında havaalanlarında meydana gelebilecek aksaklıkların çok kritik olduğuna değinilmiştir. Fiyatlama savaşlarından doğabilecek sorunlar için hava taşımacılığına ikame getirilmelidir çıkarımı yapılmıştır.
Makalenin öz yazılış amacı ise aslında hava taşımacılığı fiyatlama politikalarının serbest piyasa tarafından değil de devlet tarafından belirlendiği fakat geri kalan tüm sistemlerin tamamen serbest piyasa, arz talep dengesiyle oluştuğu için tek fiyatlama öğesindeki dışsal, devlet etkisinin sisteme kötü yönde zarar verdiği ve bu yüzden bu uygulamanın etkin olarak yapılamadığıdır.
Kaynak: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969699705000505
Grup Adı: MSİ
SilMakale 2
SIMULATING THE IMPACT OF GATE OPERATION DISRUPTIONS AND
MITIGATION STRATEGIES ON GATE DELAY
Dr. Jianfeng Wang, CSSI, Inc., Landover, MD, formerly at George Mason University, Fairfax, VA
Dr. John F. Shortle, Dr. Lance Sherry, George Mason University, Fairfax, VA
Gelen uçaklar kapıya çekilmemesi durumuna kapı gecikmesi denir. Bu çalışma kapı faaliyetlerindeki aksama ve kapı gecikmelerini azaltma stratejilerinin etkilerini değerlendirmek için bir simülasyon modeli sunmaktadır. Faaliyet aksamaları, varış gecikmeleri, uçakların daha uzun kapılara varış ve ayrılış zamanı ve kullanılamaz kapıları içermektedir. Azaltma stratejileri ise yeni kapı eklenmesi, ortak kapı uygulaması, geceleri off-gate parklarının kullanılması ve self-docking kapılarını benimsenmesi gibi stratejileri kapsamaktadır.
Simülasyon sonuçları aksamaların şu etkilerini göstermektedir: (i) zaman aralığında varış gecikme etkisi sınırlandırılmıştır. (ii) daha uzun kapılara varış ve ayrılış zamanının etkisi kesintilerin büyüklüğünü doğrusal olarak arttırmıştır. (iii) daraltılmış kapının kullanılabilirliği, az sayıdaki kapılar gevşek kapasitesi nedeniyle etkilendiğinde ancak gevşek kapı kapasitesi kullanıldığında ve kapı gecikmeleri doğrusal olmayan bir şekilde arttığında küçük bir etkiye sahiptir.
Simülasyon sonuçları azaltma stratejilerinin etkilerini aşağıdaki şekilde göstermektedir: (i) Ortak kapı uygulanması özellikle LGA (LaGuardia Airport) gibi tek bir taşıyıcı ile hâkim olamayan havaalanları için etkili bir azaltma stratejisidir. (ii) gece off-gate kuralı özellikle LGA ve Dallas(Dallas/Fort Worth International Airport) gibi geceleri kapı kullanımının zirve yaptığı havaalanları için kalkış iptalleri nedeniyle gece uçaklarının gecikmesi sonucu oluşan kapı gecikmelerini azaltmada etkilidir. Ayrıca bu kural geceleri operasyon kesintileri nedeniyle meydana gelen kapı gecikmelerini azaltmak içinde çok etkili olabilir. (iii) self-docking kapıları kapı kullanımının azaltılmasından dolayı kapı gecikmelerinin azaltılmasında etkilidir.
2011 Integrated Communications Navigation and Surveillance (ICNS) Conference May 10-12, 2011
http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=5935344
Grup Adı: GRUP FERİHA
YanıtlaSilMADDE 1
1-) ATATÜRK HAVALANI’NDA SİS KARMAŞASI
TARİH: 22 Kasım 2009 Pazar 15:17 TSİ
lHaberdeAtatürk Havalimanı'nda sisin etkisini yitirmesine karşın, uçuş planlarındaki değişiklik ve seferlerin aksaması nedeniyle bazı uçak seferleri iptal edilirken, bazı seferlerde de uzun gecikmeler yaşandığı anlatılıyor. İSTANBUL - Alınan bilgiye göre, sisin etkisini yitirmesiyle birlikte saat 05.05'ten itibaren İstanbul Atatürk Havalimanı pistleri uçak iniş ve kalkışlarına tamamen uygun hale geldiği belirtiliyor.
Dün yaşanan yoğun sis nedeniyle görüş mesafesi 150 metreye kadar düşen havalimanı pistlerinde, bugün görüş mesafesi 4 bin 500 metreye kadar çıktı. Uçak seferleri de sorunsuz olarak yapılmaya başladığı anlatılmış.
Sisin etkisini kaybetmesi ve görüş mesafesinin uygun hale gelmesine karşın, uçuş planlarındaki değişiklik ve dün yaşanan sefer aksaklıkları nedeniyle bugün de bazı uçak seferleri iptal edilirken, bazı seferler de gecikmeli olarak gerçekleştirilmiş. Gerek sefer iptalleri, gerek uzun süreli gecikmeler nedeniyle yolcular büyük sıkıntılar yaşarken, zaman zaman bazı yolcular ile havayolu şirketi görevlileri arasında tartışmalar yaşandığından bahsediliyor.
Öte yandan, yoğun sis nedeniyle dün gece İstanbul Atatürk Havalimanı'na inmesi gereken 35 uçak Ankara, İzmir, Antalya gibi meydanlara yönlendirildiği bilgisi verilmiş.
Sabiha Gökçen Havalimanı'na iniş yapamayan 21 uçak ise Atatürk Havalimanı'na görüş mesafesinin açıldığı zamanlarda iniş yapmış.
Yolcular, terminallerde uyuyarak uçaklarının kalkışını bekledi. THY, iptal olan seferlerindeki yolcuları da bir otele götürerek, konaklamalarını sağladığı bilgisi verilmiş.
KAYNAK: http://www.ntvmsnbc.com/id/25023773/
2-) THY'YE GÜNEY RÜZGARLARI ENGELİ!
TARİH: 25 Mayıs 2012 09:24
Türk Hava Yolları (THY), İstanbul Atatürk Havalimanı'nı etkileyen olumsuz hava şartları koşulları (güneyli rüzgar) nedeniyle 20 seferini karşılıklı olarak iptal edildiği haber edilmiş.
THY Basın Müşavirliği tarafından internet sitesinden yapılan yazılı açıklamada, İstanbul çevresinde devam eden ve özellikle Atatürk Havalimanı çevresinde etkili olan güney rüzgarları nedeniyle 20 iç ve dış hat seferini karşılıklı olarak iptal edildiği bilgisi verilmiş. Haberin detayında iptal edilen seferler hakkında ayrıntılı bilgi de mevcut.
KAYNAK: http://www.aktifhaber.com/thyye-guney-ruzgarlari-engeli-608593h.htm
GRUP FERİHA
YanıtlaSilMADDE 2
1-) KULE: İŞ YAVAŞLATIYORUZ !
TARİH: 28 Ağustos 2012 Salı 11:07
“Uçuş güvenliği”, “çalışma koşullarının düzeltilmesi ve eksik eleman ihtiyacının giderilmesi” ve “tazminat kesintilerinin ödenmesi” talebiyle başlattıkları ´iş yavaşlatma eylemi dolayısıyla Atatürk Havalimanı'nda yaşanan gecikmeler anlatılmış. Akşam saatlerinde yapılan tüm uçuşların rötarlı olduğu bilgisi verilirken sürekli olarak kapı değişikliği yapılması, elinde bavulla ordan oraya koşuşturan yolcular nedeniyle kaosa sebep olmuştur.DHMİ GenelMüdürlüğü yetkilileri “iş yavaşlatma eylemi”ni kabul etmeyerek rötarları “lodos”a bağlaması yolcuları tatmin etmediğinden yetkililerin tepki aldığından bahsedimiş.Birleşik Taşımacılık Sendikası (BTS) Genel Başkanı Yavuz Demirkol'un İstanbul AHL´de yaşanan rötarlarda lodosun kısmi etkisinin olmasıyla birlikte asıl nedenin, hava trafik kontrollerinin kendi inisiyatifleriyle “kurallara uygun çalışma süreci”ni başlatmaları olduğunu açıklaması gecikmelerin gerçek nedenini ortaya koymuş.Haberin içeriğindeYavuz Demirkol'un eylemin haklılığına dair açıklamaları da bulunuyor.
KAYNAK: http://www.stargazete.com/guncel/kule-is-yavaslatiyoruz/haber-542374
2-) 24 SAATLİK RÖTAR !
TARİH: 22 Haziran 2012 Cuma
Arızalanan uçak 3 kez rötar yapınca yolcular isyan etti.
Adana’da sabah saat 07.55’te İzmir’e doğru uçuşa geçmesi gereken uçakta teknik arıza yaşanınca yolcular uzun süre beklemek zordunda kalmış. 15 saat rötar yapan uçak arızanın giderilememesi nedeniyle 3 kez daha rötar yapınca, yolculuk planlanandan yaklaşık 1 gün sonra başlayabilmiş. Haberin detayında yolcuların gecikmeden duydukları rahatsızlığa dair açıklamaları da var. Uzun süreli gecikme nedeniyle sinirlenen ve yetkililere ulaşamadıklarını söyleyen yolcular dışında bebeğine mama bulamadığından yakınan yolcular da var.
İHA
KAYNAK: http://ekonomi.haberturk.com/airport/haber/752797-24-saatlik-rotar
MADDE 3
ÇEVİRİLER
1) Hub-and-spoke network design with congestion
Sıkışık durumlarda hub-and-spoke ağı dizaynı
Hub-and-spoke ağının yoğun trafik içinde karşılaşabileceği sorunları düşünüyoruz. Aklımızdaki modelleme, mevcut sistemin tıkanıklık problemlerini göz önünde bulundurarak daha iyi bir sistem kurmak üzerine. Bu amaca ulaşmak doğrusal bir maliyet süreciyle mümkün değildir. Öncelikle modeli doğrusallaştırmalı, daha sonra ise makul bir zaman içinde yüksek kaliteli çözümler sunacak buluşsal langraj sağlamalıyız. Sonuç olaraksa bu model hub-and-spoke ağlarına yeni ve gerçekçi bir anlayış getirecek.
KAYNAK: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0305054803003617
2)Determinants of delays at European airports
Avrupa havaalanlarındaki gecikmelerin belirleyicileri
2000 ile 2004 yılları arasındaki uçuş bilgilerini kullanarak Avrupa’daki havaalanlarındaki gecikmeleri açıklayan dört önemli değişken bulduk. Bunlar; pazar yoğunluğu, slot koordinasyonu, hub havaalanları ve hub havayolları. Havayollarının kendine dayatılan sıkışık programı özümsediğine ilişkin hipotez için kanıtlar bulduk, ama hub değişkenleri için sonuçlar biraz şaşırtıcı. Hub havayolları, hub havaalanlarında gecikmeler daha fazlayken, hub olmayan havaalanlarında daha az gecikme yaşıyor. Bu, Birleşik Devletler ile karşılaştırıldığında daha dar ve kısıtlı olduğu görülen Avrupa’daki hub-and-spoke sisteminin özel karakteristiğiyle biraz da olsa açıklanabilir. Avrupa için konuşursak, verimli bir havaalanı akışı için, geçiş ücretleri taşıyıcıya özel olmalı ki gecikmelerdeki içsel farklılıklar hesaplanabilsin.
KAYNAK: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191261509001313
GRUP ADI: HAVA CIVA
YanıtlaSilMadde :3
1) GECİKMELER:
Rötara ilaç gibi çözüm
Havacılık sektöründe rötarlara çözüm için her zaman yeni fikirler ve yeni projeler getirilerek halledilmeye çalışılsada maalesef rötar mevzusu gün geçtikçe dahada ateşlenmiş ve getirilen tüm çözümler zamanla demode olmuştur. Havacılık sektörüne gün geçtikçe rağbet artmakta ve bunun akabinde yolcu trafik sayısı gün geçtikçe, SHGM ve DHMI istatistiklerie göre 3-4 kat daha artış göstermektedir.
Öncelikle rötara neden olan sebepleri analiz etmemiz gerekmektedir. Rötar nedenlerini ve alınması gereken çözümlerden kısaca bahseder isek;
1- Ulaşım Nedeniyle: Öncelikle şunu belirtmekte fayda var. Metropol şehirlerde ( İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya v.b…) Havalimanlarının merkeze uzak yerlerde olması ve metro, tranway ve servis hizmetlerinin saatlerinin ve havalimanı girişine kadar entegreli olması, hızlı olması gerekmektedir
2- 2- Hava Muhalefeti : SHGM, DHMI ve Metoroloji Genel Müd. Koordineli olarak bir işbirliği içinde olmalı gerekirse rötarlar 1 hafta önce alınan sağlam veriler ile iptal edilmeli ve yolcular için o gün içinde veya uçuşuna uygun hava koşullarının olduğu saatler söylenmelidir.
3- CIP-VIP Yolcuları : Özellikle iş, sanat ve bürokrasi kesiminden dolayı oluşan aksaklıklar, yolcuları çileden çıkartan diğer bir nedendir.
4- Teknik ve Personel AksaklıklarıTeknik nedenlerde oluşacak durumlarda teknik ekip herzaman hazırda tutulmalıdır.
5- Yolcu kaynaklı nedenler : Herşey yolcuyla başla ve yolcunun uçağa binmesiyle mutlu bir sona ulaşır.
6- Teknolojinin Kullanılmaması: Havalimanları ve havayolları özellikle büyük ve yolcu trafiği yoğun olan şehirlerimizde teknolojiden ödünç vermemelidirler.
7- Bilet No-Show cezaları ve Kurallar: Yolcularının en sevmedikleri bir durum. Yolcu biletini almış ve herhangi bir nedenden dolayı geçikmiş veya havayolu taşıyıcısına bunu önceden haber vermiş. Ama, yolcular bu rötarın faturasını çok ağır bir şekilde ödemektedir. Evet havacılıkta kurallar olmalıdır, cezalar olmalıdır ama bu can yakacak kadar bir mevlada olursa yolcunun bir anda vereceği tüm tepkilere hazırlıklı olmak gerekmektedir
8- Havalimanlarının Özel Konumu: Bu hem havayolu taşıyıcıları, hem de yolcular için vazgeçilmez bir durumdur. Şehir nüfusunun ve elit bir yolcunun olduğu bir havalimanı ve her mesafeye uzak eşitlikte olması, ulaşımı ile her iki taraf içinde vazgeçilmez bir noktadır.
9- Uçak Giriş Sıralaması: Dünyada bu uygulamayı önemseyen büyük havayolu firmaları bunu cidden ele almış ve sıralamanın rötar konularında , karmaşık binişlerde ne kadar bir zamana mal olduğunu görerek çok yeni önlemler almışlardır.
10- Transfer Süresi ve Aktarmaların Dağılımı: Uluslar arası kurallara göre transfer saati 24 saati geçmemelidir. Bu süreyi geçen süre Stopover olarak değerlendirilmektedir. Tüm havayollarının kendilerince yaşanan bir rötar olmadığı sürece bu süreyi uçuş saat bazında değerlendirmeleri gerekmektedir.
Önemli bir noktada bir noktaya belirli saat aralıklarında sefer konulmakta ama belirli seferler dolmadığı için ya yolcular diğer saatlere kaydırılmakta , ya da sefer iptali haklı nedenlere dayandırılarak yolcu azlığı nedeniyle değilde başka nedenlere bağlanmaktadır. Bence bu durumlar için SHGM tüm havayolu firmalarının bünyesinde en az 10 jet (50 kişililk) uçağı bulundurma şartı koymalıdır ki, yolcu azlığında bu yolcular havayolu firmaları tarafından özel jetlerle rahatlıkla tatillerini ve önemli işlerini yapabilsinler…
İyi ve rötarsız bir uçuş gerçekleştirmeniz dileğiyle..İyi uçuşlar..
Kaynak: http://airnewstimes.com/mevlut-zor-rotara-ilac-gibi-cozum-381-yazisi.html
GRUP ADI: HAVA CIVA
YanıtlaSilMadde :3
2) HAVAALANI TIKANIKLIĞI
Havacılıkda mevcut zorluklardan biri büyük havalimanlarındaki tıkanıklıklardır. Özellikle hub havaalanlarında mevcut havaalanı tesisleri, çok sayıda yolcu ve kargo karşılamak için çok küçüktür. Bazı ülkelerde havalimanı genişleme planları varken, diğer iller bu talebi karşılamak için yeni havaalanları geliştirmektedir.
Sınırlı Yolcu Hizmetleri
Özellikle Asya Pasifik bölgesinde hava yolculuğu, talebi hızla artmaktadır. Çin ve Hindistan kombine hava trafiği talebinin büyüme hızı dünya ortalamasının üzerinde yüzde 2 dir . Ancak, bu tür bölgelerde mevcut havaalanları büyüyen talebi karşılamak amacıyla yetkin değildir. Bu tür sayaçları ve dönüş salonlar check-in gibi Yolcu olanakları belirli bir zamanda yolcuların büyük sayısını karşılayamaz.
Sınırlı Havayolu Tesisleri
Böyle pistleri ve slot Havayolu imkanları, belirli bir zamanda havaalanı kullandığı uçak filosu çok sayıda karşılamak için yetersizdir. . Ayrıca, dünyada birçok havayolu tarafından Airbus A380 benimsenmesi ile, havaalanları yolcu yükleme ve boşaltmak için; 500 ila 800 yolcuyu yükleyecek çift güverte rampaları, genişletilmiş dönüş salonları gibi ekstra hizmetleri gerekir.
Sınırlı Kargo Tesisleri
Havaalanları çoğu tek bir çatı altında yolcu ve kargo hizmetleri vermektedir. Bu, oyalama ve iş hedeflerine odaklanmaya neden olarak iki farklı hizmetleri yönetme anlamına geliyor. Aynı anda birçok havaalanları için sorun yaratıyor. Hava kargo sektörünün kapasitesi büyük bir kıtlıkla karşı karşıya.
Bazı kısa vadeli çözümler
1. Slot-tahsisler
Londra Heathrow Uluslararası Havaalanı'nın olduğu gibi, havaalanı slot yuva sahibi belirli bir zaman dilimi içinde iniş veya kalkış zamanlama hakkı tanıyan bir havaalanı ya da devlet kurumu tarafından bir varlık tahsis haklardır. Slot tahsisi etkin ve verimli bir şekilde mevcut olanaklardan yararlanmak için yardımcı olur. Ancak, yuva sistemleri belli ölçüde yardım ve uzun vadeli bir çözüm değildir.
2. Havaalanı Fiyat Yapısı
Havaalanına çoğunda mevcut havaalanının fiyat yapısı uçağın ağırlığı dayanmaktadır. Böylece, bu yapının herhangi bir maliyet gerekçe temsil etmiyor. Ancak, İş Havacılık Derneği (BAA) havaalanları gibi, fiyat yapısı yolcu sayısına bağlı olmalıdır.
3. Uçuşlar Kesme
Sıkışıklığı azaltmak için böyle Newark Liberty Uluslararası Havaalanı gibi bazı havaalanları, pik saat içindeki uçuşların sayısını azaltıyoruz. Ancak, bu mevcut ve ilerideki trafik talepleri açısından stratejik bir çözüm değildir.
Referanslar
1. Bigginhillairport. (2008). Londra'nın göbeğinde kapatın. 5 Eylül 2008 alındı http://www.bigginhillairport.com/pages/history.htm
2. Datomonitor. (2008). Continental Airlines şirketi prophile. Business Source Premier veritabanı 29 Ocak 2009 tarihinde erişilmiştir.
3. Forsyth, P. (2006). havalimanı altyapısı üzerinde yükselen havacılık eğilimlerin etkisi. Hava Taşıma Yönetim, 13 (1), 45-52 Journal of
4. Gardiner, J., Humphreys, I. ve Ison, S. (2005). havaalanının kargo operatörlerinin tercihi: Üç aşamalı bir süreçtir. Ulaştırma İnceleme, 25, 1, 85-102.
5. Heathrowairport. . (2008) İstatistik - 2007. , Eylül 2008 5 alındı http://www.heathrowairport.com .